פרשת ויקרא -קאוצ׳ינג מהפרשה-העוצמה שבענווה -ביטחון עצמי!

ספר ויקרא מתחיל ״ויקרא אל משה״ עם א׳ קטנה. מסמל על הענווה של משה רבינו. איך מנהיגות מסתדרת עם ענווה?
איזה עוצמה יש בענווה ? ומה זה ביטחון עצמי? קאוצינג מהפרשה.

פרשת ויקרא -קאוצ׳ינג מהפרשה-
העוצמה שבענווה -ביטחון עצמי!

ספר ויקרא מתחיל במילה – ״ויקרא אל משה״. המילה ויקרא נכתבת כשהאלף בסופה היא אלף קטנה, מדוע?
מסבירים חז׳׳ל -מתוך ענותו של משה שהיה מקטין עצמו 
שלא רצה שיכתבו בתורה שה׳ קורא לו -לכן ביקש להקטין את ה״א׳..
כולנו יודעים שמשה רבינו היה העניו מכל האדם אשר על פני האדמה.
אבל עם כל זאת הוא היה המנהיג של עם ישראל -שהוציא אותם ממצריים ועשה להם את כל הניסים.
איך זה בדיוק מסתדר עם ענווה?
פה בדיוק טמון הנקודה -הרבה אנשים חושבים שמי שהוא עניו הוא אדם שפל , בלי ביטחון עצמי, לא יודע להעריך את עצמו.. הוא נחבא אל הכלים.. לא יודע לבטאות את עצמו..
וזה טעות!!!
ראיתי בספר של הרב נח וינברג שביאר מהי ענווה אמיתית:

ענווה אינה תסביך נחיתות, או חוסר ביטחון עצמי. ענווה
משמעותה "לחיות בהכרה, ששום דבר אינו חשוב, חוץ מעשיית הדבר הנכון." העניו נאמן לחלוטין לאמת, כפי שהיא באה לידי ביטוי בחייו. מכיוון שביטחונו העצמי של העניו, אינו תלוי בדעתם או בתגובותיהם של האחרים, הוא בוחר בטוב גם כשזה לא פופולארי או לא "מצטלם" טוב.
הגאוותן, מצד שני, תלוי לחלוטין באגו שלו, בגאווה שלו, בכסף שלו. כך, אף על פי שהוא נראה ידידותי, ומלא קסם אישי, הוא בעצם מנסה "לתחמן" את העולם, כדי להתאימו לצרכיו האנוכיים.
אבל לא בהכרח שיש לו ביטחון עצמי, אלא הוא תלוי תמיד בדברים אחרים -ובאנשים שיעריכו אותו כל הזמן.
למרות הופעתו המוּחצנת והחלקלקה, הגאוותן מנוע, למרבה האירוניה, מלחשוף את עצמיותו הפנימית. איך הוא יכול "להיות הוא עצמו" כשהוא כל הזמן עסוק ב"איך אני נראה" או "מה חושבים עלי האחרים"?
ענווה היא חירות. כשאתה נאמן לאמת במלוא הכנות, וחי על פיה, רק אז אתה חופשי להביע את עצמך בדרך הישרה ביותר, וללא כל סייגים. ומכיוון שאתה עצמךבאמת אדם מיוחד, יוכל הזוהר הפנימי שלך לזרוח ולפרוץ החוצה. זהו קסם אישי אמיתי!

אם תמיד חשבנו שאדם עניו לא יעז לפנות אל אחרים בצורה ישירה, שהוא יצעד כל ימיו בשולי החיים, וכשיעזוב בסופו של דבר את העולם, לא יותיר אחריו שום סימן וזכר - באה התורה ומגלה לנו שהאדם העניו ביותר בעולם היה משה רבנו. אותו אדם שלא חשש לדרוש מפרעה "שלח את עמי", אותו אדם שלימד את כל עם ישראל תורה, אותו אדם שהשאיר אחריו רושם בל יימחה על האנושות כולה – הוא ה"עניו מכל אדם" והוא בעל הכריזמה האדירה.
למשה רבנו היה בטחון מלא בצדקת דרכו, ולא היה דבר שיכל להסיט אותו ממנה – לא המצרים ולא עם ישראל, לא מרידות ולא תלונות... ההליכה העקבית והבלתי משתנה בדרך האמת, היא זו שהעניקה לו את ההערכה הגדולה ביותר.
עם כזה ביטחון עצמי מושלם, הענוותן מתעלה הרבה מעבר לקטנוניות הארצית. בעל הענווה לא מרגיש צורך לענות לכל הקנטה, הוא יכול להתרומם מעבר לויכוחים ולמריבות.
בעל הענווה מכיר במקומו, ועוזר לאחרים למצוא את מקומם. הוא גורם לכל מי שנמצא בסביבתו להרגיש חשוב, בגלל שבנוכחות הענוותן, גם האחרים מצליחים להתעלות. אין כאן נקודות לקנאה, כי אין לה מקום בחייו. אין גם סיכון של שבירת הדימוי החברתי, משום שאין לו כל משמעות בעיניו.

וזה בדיוק המסר מהפרשה- התורה באה לומר לאדם -ה׳ נתן לך כלים ועוצמות אדירות -יכולת לעשות המון דברים -וחכמת חיים מיוחדת -אבל עם כל זאת תהיה צנוע ועניו…
תהיה עם ביטחון עצמי -ועם מטרות בחיים שיובילו אותך לדברים שאתה מאמין בהם!!
אתה לא צריך אף אחד שייאשר שאתה אדם טוב ומוצלח!
תמיד תלך עם ראש מורם ותדע שהכל מבורא עולם והוא נתן לך הכל כדי שתגיע ליעד שלך בחיים!!
בורא עולם לא רוצה שתהיה נחיתי…מה אני מה חיי… מי ירצה אותי..לאיפה כבר אני יכול להגיע.. מי יתחתן איתי..
אלא תמיד תהיה עם מטרה ותלך איתה עד הסוף
תשאל את עצמך -מה המוטו שלך בחיים? לשם מה אתה חי? מה השאיפות שלך? ותאמין ביכולות שה׳ נתן לך!
וכך תגיע להצלחה הגדולה!!
מישהו חכם אמר פעם -כדי להצליח צריך להיות חרש..(אל תקשיב לאנשים מה הם חושבים ומדברים עליך..תלך עם האמת של עצמך -ותצליח!)

המון הצלחה!!
שבת שלום ומבורך!
הרב יצחק לסרי
קהילת תפארת רפאל
פלורידה- ארה׳׳ב
www.haravlasry.com